Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-27, 09:40 #7
martines avatar
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
martines avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Kaffe@Jul 27 2006, 08:14
Charmigt litet svar, förtjänar en charmig liten rättelse.
  • CSS-programmering?
  • FONT-elementet heter det väl ändå
  • Att validera som XHTML är en aning överskattat. Dels därför att det i 9/10 fall inte gör ett skvatt. Behöver jag gå in på varför?
Jaha. Ska jag ta det som en komplimang? Välkommen till forumet får man väl säga.

1. css-programmering är måhända en liten överdrift. Har du en semantiskt riktigare titel så får du gärna dela med dig dina idéer. Jag är lite slapphänt med begrepp när man ändå kan räkna med att alla förstår.

2. försöker du göra en poäng av att skriva enbart med versaler??? Är du en begreppspedant? Varken svenska rättstavningsregler eller xml/xhtml gillar versaler. Skärpning. <_<

3. Att jag nämnde XHTML har enbart att göra med att det är fel och oärligt att lägga in en bildlänk till w3c om att sidan validerar i någonting som den inte gör. Och ja, om du har en bestämd åsikt om varför någonting i nio av tio fall inte spelar någon roll så bör du förklara vad du menar och varför. (jag gör mina sidor så att dom validerar html 4 strikt, tycker jag är rimligast)

Dessutom, Kaffe, om du ska kalla ditt inlägg en rättelse så bör du inte bara skriva en rad frågor eller påpekanden utan istället ange vad som du anser vore riktigt.
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat