VP191b verkar fin. Jo det är ju det med de f-e pixlarna. Därför är det en fördel om jag hittar min teknokrat, som bara haft sin skärm i några veckor...
VAR fanken håller Du hus???
Nu är jag på LG och forskar. De och Samsung samt Viewsonic hade sällan pixelförluster och Philips var OK enligt en IT-handlare jag talat med idag. Han ville inte nämna de som var sämre, men det fanns de som var dåliga.
Jag ska kolla inom dessa nämnda märken. Viewsonic utmärker sig med denna garanti.
http://www.viewsoniceurope.com/SE/Press/20..._04_VP2130b.htm Hoppas att fler tar efter!
Nu lurar jag lite på denna, (den har så bra värden, men då får jag skippa PIVOT och Widescreen *) :
L1970HR 19-tums Flatron Ultra Slim LCD med topprestanda i snygg design. L1970HR har med otroliga 2000:1 marknadens högsta kontrast. Den blixtsnabba responstiden på endast 2 ms eliminerar eftersläpningar i de mest krävande spel och applikationer, och med f-Engine bildförbättring förhöjs bildkvaliteten ytterligare.
Kanske ska nöja mig med denna tills det kommer en sådan jag egentligen vill ha, då kan den här bli en av två...
(*det kanske inte är så bra att göra hemsidor i Widescreen - då ser man väl inte vad besökarna ser... För man kan väl inte ställa in det enligt 1024x768 eller nästa snäpp antar jag???)
Jag skojar inte... sitter dag och natt och söker om detta. Tur att jag har tiden på min sida...
Någon som tror på Yakumo 32" LCD TV 81J - att den funkar? Är inte helt klar än det surrar runt med ideer, är i brainstormingstadiet... Måste ha Cola... Light. Somnar annars...