Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-25, 17:15 #9
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Att konvertera en besökare som just har sökt på "köpa digitalkamera" på google är troligen betyyyydligt enklare än en annons i en dagstidning. Men det har inget med SEO att göra.

SEO är att optimera dina webbsidor så att du rankar högt i sökresultaten. Att få betalda klick via sökmotorer är SEM, search engine marketing. Det är en helt annan nisch. Många företag verkar sälja helhetslösningar där man får både och. Men det är i mina ögon en otroligt "blunt" metod som jag har svårt att se att man får ekonomi i.

Du måste även tänka att traditionella reklamköpare inte tänker i banan reklam = sales. Det är ofta väldigt svårt att veta om en tidningskampanj är det som ger ett uppsving. Med adwords och SEO kan du helt plötsligt få svart på vitt om din kampanj fungerar eller inte.

Sneaky: att göra stora förändringar på en webbsida kan innebära att du hamnar i nya filter, det är inte alls omöjligt att du om x antal månader kommer att komma ur filter/sandbox på nya bättre placeringar än tidigare. Det handlar om att tänka långsiktigt. Dagarna då man kunde spotta ur sig sidor och få dem alla högt rankade är förbi.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat