Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2006
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2006
|
Som VD för Crystone vill jag gärna skriva ett inlägg i denna diskussion. ComputerSweden har skrivit två artiklar om det som hänt och det är två olika frågor:
1. Vår brist när det gäller reservkraft
2. Att MTG skulle vara på väg att lämna Crystone/Eastpointgruppen.
När det gäller vår reservkraft så har jag inte mycket att tillägga. Jag har i ett öppet brev på vår webb kommenterat händelsen. Jag har inte för avsikt att försvara det som hänt utan citerar det jag skrev den 18/7:
"Det är på inget sätt acceptabelt eller försvarbart att vi inte lyckats tillgodose vår hall med den reservkraft vi ska."
Vi är på god väg att lösa detta. En del har ställt frågan "Hur kan ni ha så dålig koll på detta?" och det är en berättigad fråga. Jag för min del har bara haft den här rollen i ett par månader och kan inte ge en längre förklaring än att vi brustit. Jag har 10 års erfarenhet i webbhotellbranschen och har varit VD för Scandic Hosting Group och Icepage AB. Jag är fullt medveten om att vi gjort en stor miss men jag kan inte göra annat än att fokusera på det som komma skall. Åtgärda!
När det kommer till MTG frågan så är detta något jag dementerar. MTG är inte påväg att lämna oss. Vi har en bra relation till MTG och har utfört en hel del jobb, både inom produktion och hosting. Hur ComputerSweden grävt fram den här information är för mig en gåta.
Mvh
Runar
|