Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-24, 23:45 #16
mattiasjarnhall mattiasjarnhall är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
mattiasjarnhall mattiasjarnhall är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Håller med om att DETTA inte var det bästa svaret av en säljare

Men jag håller inte med om följande...
Citat:
Snacka om attitydsproblem, i min värld har kunden alltid rätt oavsett om en kund är tveksam, bortskämd, ironisk, tråkig, jobbig, otrevlig, besserwisser, slö eller bara hal som en ål
Jag tycker definitivt att kunden har rätt i de flesta fall, men jag anser INTE att en kund får bete sig hur den vill. Lite självförakt och integritet måste man ha, jag skulle aldrig kräva att mina anställda behövde acceptera "vad som helst".
Då tackar man istället lite fint och går ifrån situationen med huvudet högst.

Lite off topic kanske, men jag har alltid funderat på hela kunden-har-alltid-rätt-konceptet.

Only my 2 cents
mattiasjarnhall är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat