Citat:
Originally posted by WizKid@Jul 23 2006, 16:58
dunken: Har varit med om precis samma sak massvis med gånger. Vi gjorde helt enkelt så att alla postförskott som vi inte fått betalt för eller returnerats efter en och en halv månad (de returneras ju efter en månad) reklamerade vi hos posten. Alla postförskott som vi kunde visa att posten fått (hade det registerats på inlämningsstället) men inte fått betalt för fick helt enkelt Posten betala för och sedan i sin tur kräva kunden på pengar.
|
Låter inte dumt.
Jag har aldrig haft problem med det innan men jag kommer ta upp det med dom nu i veckan.
Tack för svaret.
Tycker endå att det skulle behövas konkurans för posten eftersom dom gör nästan som de vill endå. Finns ingen vilja att försöka ge oss småföretagare som skickar post för under några miljoner om året någon chans att få rabatter eller liknande
Att en som betalar posten 500 000 kr om året eller likande inte skulle kunna få posten hämtad utan att behöva betala 25 000 extra i dessa avgifter är enligt mig väldigt dåligt.
Konstig är också att på dom få åren som jag skickat mot postförskott så har denna avgift höjts från 25kr till 50kr på några år. Finns det något som gör de rimligt?
Tycker att dom fördärvar rätt mycket för oss som vill sälja över nätet.
skicka småsaker är inte värt besväret. Tänk dig att om du köper en tröja av mig mot postförskott så ska man först betala 33kr i frakt sen 50 kr mot postförskott. Jag tycker det är hemskt att betala 83 kr i frakt för en grej som kanske kostar lika mycket att köpa.
När man sen inte kan välja någon annan som levererar så är man så illa tvungen att använda dom.
Tycker dock servicen på mitt lokala ställe är kanon men så fort man ska kontakta huvudkontoret så blir det omständigt.
(summan ovanför gäller inte mitt företag)