Ämne: ACME
Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-23, 09:41 #5
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Mats@Jun 26 2006, 16:58
ACME och andra kreditbolag har ju diskuterats flitigt det senaste och med anledning av detta vill jag skapa en tråd om hur jag upplever ett företag som för bara ett par år sedan byggde upp något som dom om dom skött sina kort väl gott och väl kunnat bli marknadsledande i Norden. Som står att läsa i rubriken så är det ACME jag pratar om.

Känner ingen det! Vi står begreppet be ACME köra upp sitt avtal i där bak och leta reda på någon annan. Ideén med paycontrol är bra, men Acme klara inte av att ge den kundservice som krävs. Det tog 3 veckor för dem att få ut ett lösenord till mej, för efter ett antal spydiga fax , så började det hända saker.

En sak som fick mej att gå i taket, dan innan Nationaldagen vara hela deras bolag nere, man kunde inte ringa och få någon kundservice. Jag vet att det här landet älskar att fria klämmdagar, men kan man inte begränsa sej till Jul och Nyår? Börja kännas fånigt att man inte kan få tag i ett bolags kundservice , bara för det råka vara klämmdag framför en obetydlig helgdag.

ACME har under våren blivit utsatta för en våg av bedrägerier. ( Jag ringde tom upp tjejen på paycontrol och frågade, fick godkänt och för att några timmar senare få kontra order om att stoppa utskicket till kunden. )

Sedan ändrade Acme sina rutiner, så numera bli inte ens stor välnomerade bolag genomsläppt i deras system. Snacka om att svänga. Jag fundera på att bara köpa en kreditupplysningtjänst och ta kreditrisken själv , alt lägga ut det på en seriöst företag.

ACME har svinaktiga avgifter vid inkasso, dom lägger t.e.x beslag på hela räntan själva. Vi lämnade t.e.x 5000:- till inkasso, vi fick tillbaka 4800:- , resten av pengarna la ACME beslag på. Så det är sista gången vi anlita dem för inkasso ärende.

Så vi kommer antaligen avsluta vårt avtal med paycontrol, leta reda på någon som har en likvärdig tjänst.

Kreditor har en stor nackdel, dom kräver av webbhotellet att dom skall öppna brandväggar och skit, dom kan skicka trafiken över port 80 som andra gör. Vilket gör kreditor lite struliga tekniska att ha göra med.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat