|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag blir som alltid förbannad när jag läser sånt här. Ständigt försöker man lägga krokben för vissa branscher, bara därför att man anser att det är en moralisk dygd att göra så. De som ligger bakom lagförslaget dunkar varandra i ryggen och tycker att de gjort något väldigt fint. Att världen tack vare dem nu kommer att bli en bättre plats att leva i. ToBad har säkert rätt om att olika lobbygrupper ligger bakom förslaget. Det är helt naturligt att de vill skydda sina intressen med näbbar och klor. Det värsta är att de här organisationerna får med sig politiker som tror att de gör något som är rätt, korrekt och hedervärt när de lägger lagförslaget.
Spelmissbruk kan vara ett problem. Men allt som vi människor gillar kan bli till ett missbruk. Själv jobbar jag för mycket. Dessutom sitter jag mer framför datorn än vad som är bra för mig. En psykolog skulle säkert peka ut mig som både arbetsnarkoman och internetberoende. Med samma logik som ovan vore det alltså rationellt att förbjuda elektronikhandlare (Dell mfl) att ta betalt med kreditkort. Dessutom bör egenföretagande förbjudas helt och hållet. Jag kan svära på att säkert 10 % av alla egenföretagare är arbetsnarkomaner.
|