Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-22, 17:14 #12
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag anser inte att någon här ska tro att en certificering typ ISO 9001 skulle garantera att en servehall är "säker". En certificering enligt ISO 9001 innebär att saker och ting görs på ett bestämt sätt och har inte det minsta med kvalité att göra.

Det innebär t.ex. att om du köper en sak och den har bra kvalité (enligt din bedömning) så kommer alla saker att ha samma kvalité. Men det innebär också att om du anser att saken hade dålig kvalité, så kommer alla saker att ha samma dåliga kvalité då de är gjorda på samma sätt.

Det är upp till varje kund att ställa frågan hur webbhallen garanterar att den inte ska stå utan ström eller utan förbindelse med Internet. En certificering skulle knappast i mina ögon öka trovärdigheten, för det förekommert mycket fusk med certificeringar. De som i dagsläget ljuger kommer att ljuga även med cerificering.

En sak kan åtminstone jag konstatera. Den webbhall som garanterar en 100 % tillgänglighet med hänvisning till UPS, generatorer osv. ljuger. Den webbhalls om kan redogöra för de eventuella fel som faktiskt kan uppstå låter mer trovärdig i mina öron.

Precis alla kan få sin server ur bruk. Det finns inga som helst garantier. Frågan är nog i stället: Hur fort kan felet avhjälpas och hur kommer det att ske?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat