|
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2003
|
Skickar många små brevpaket om dagen (100g). Väldigt sällan som vi upptäcker att det försvunnit något helt och hållet. Dyker alltid upp ngn stans ngn gång... Problemet är att om det inte finns avsändare på paketen och ex. mottagaradressen blir oläslig av ngn anledning så måste de öppnas för att kunnas identifieras. Detta får inte postkontoren göra själva utan måste skicka dem upp till Kiruna (tror jag) där de öppnar oadressbara brev.
Ibland händer det dock att brev i samma sändning inte kommer fram på 5-6 dagar. Känns som att det är ngn på posten som råkar förlägga en postsäck eller liknande då... Hände senast den 12/7, breven i den sändningen kom fram 7 dagar senare.
Mest förtvivlad är man att man i de fallen inte får någon hjälp från posten. Jag pratade med dem efter 3 dagar och de skulle kontrollera och återkomma. De återkom med beskedet att jag skulle ge dem motagaradresserna till dem som inte fått något (!) så skulle de ringa runt till de berörda postkontoren och se om de låg där?
Erfarenheten säger att i sommartid fungerar det dågligt, och för att inte tala om hur det fungerar kring jul. Julen kommer nog som en överraskning för posten varje år :lol:
|