Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Varför inte bara sätta upp en burk med ssh-access, mysql och webb på. Se till att köra lite IDS och nåt program motsvarande tripwire. Avskärma user-area och system-area och se till att ha möjlighet att snabbt och effektivt ghosta över system-arean med en fräsch mirror.
Jag blir bara så trött på alla idiotiska kontrollpaneler och skräp, jag kör själv en shellburk (för kompisar) där många "normala" users har mail, databas och web utan några speciella kunskaper eller massa speciella script. Det handlar bara om att man kan ett tiotal grundläggande kommandon i prompten samt har lite grundläggande läskunskap. Om jag hade sett att det fanns några marginaler att konkurrera i webbhotellsbranschen hade jag gjort det själv ... det och att min toleransnivå mot idioter är sjukt låg. Räkna med mycket supportärenden med mitt förslag...
Ev1servers hyr ut P4or för typ 150 usd i månaden inkl rätt ordentligt med bandbredd (1,3tb eller nåt), om du hyr in två sånna för web, db, mail, dns osv så kommer du att komma långt .. problemet är väl konkurrensen eftersom du behöver många users för att gå plus med dagens låga priser.
Lite ot kanske, men jag blir trött på alla som tror att webbhotell == kontrollpanel. KISS.
|