Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-18, 21:17 #5
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Avtalet säger (nästan citat):

8.1 Om fel eller avbrott i tjänst uppstår skall Bredbandsbolaget (B2) åtgärda avbrottet inom skälig tid från abonnentens felanmälan. B2 påbörjar normalt felavhjälpning inom 24 timmar från felanmälan. B2 är inte skyldig att åtgärda avbrott som beror på omständigheter utanför B2:s kontroll, som t.ex. fel eller avbrott i fastighetsnätet eller accessnätet.

8.3 Om fel eller avbrott i viss tjänst uppstått skall abonnenten om denne begär det erhålla en nedsättning av avgifterna för tjänsten ifråga som svarar mot felet eller avbrottet. Abonnenten hos dock ej rätt till nedsätting om nedsättningen motsvarar belopp understigande 25 kronor avseende en viss kalendermånad.

Jag har alltså rätt till "nedsättning av avgifterna för tjänsten ifråga som svarar mot felet eller avbrottet". Det är där inte helt tydligt vad de menar, och jag tolkar det som om ersättningen (nedsättningen?) är förhandlingsbar.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat