Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-17, 10:41 #1
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Sedan mitten av förra veckan har vi fått flera epost varje dag från medlemmar på sajten som inte kan se vissa sidor. Jag har dragit mig från att fråga om hjälp här för det var varit så förbaskat svårt att möjlka ur information från dessa användare. Det verkar som om dom kan se headern på sidan (menyn) men resten blir vitt. Felet uppstår i IE och jag vet att felet finns på minst en Win XP-dator, så det gäller inte någon jättegammal mjukvara. Däremot har jag aldrig lyckats reproducera felet på någon burk.

Den aktuella sidan är medlemmarnas egna. Det konstiga är att det bara är vissa medlemmars sidor som krånglar. W3's validator klagar inte på några fel varken i HTML-koden eller i CSS:en.

Det jag misstänker är knasig layout. Dels för att det är rätt mycket div:ar med olika positioneringsmetoder och dels för att jag vet att jag ändrat en del på senaste tiden. Tyvärr har det det varit för fullt upp senaste veckorna för att ta alla felrapporterna på allvar så när jag hajade att det verkligen var ett problem hade det gått en handfull dagar med massor av fler ändringar. Jag brukar inte direkt kommentera commits:en i SVN:en så fort jag ändrar lite layout eller CSS.

Är det här felet någon som ringer en klocka? Här följer en URL till en av sidorna som krånglar:
http:// www. pixbox. se/usr_show_id17334_page0_order1.html
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat