Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Vad man inte får glömma är att Crystone också förlorar pengar på dessa avbrott, och får generellt sett missnöjdare kunder. Det är inget dom vill ha. Dom vill nog lösa strömavbrottet lika mycket som vi.
|
Givetvis vill Crystone ha fungerande ström. Däremot är den företagsekonomisk avvägning om det är lönt med riktig reservkraft eller om man ska ta risken. Den här typen av strömavbrott är normalt mycket sällsynta och risken att det alls ska inträffa liten. Jag är övertygad om att många kunder inte ens märkt av störningen.
Citat:
Originally posted by -Curik@Jul 17 2006, 09:48
Däremot - hade jag haft co-location hos denne och det visat sej att en tjänst jag beställt (i det här fallet: UPS) inte funnits, då hade jag gått till Konsumentverket ögonblickligen. Har svårt att tro att folk som betalar för det står och rycker på axlarna när Crystone dyker efter högst 2 minuter.
|
Nja. Strömavbrott 07.39. UPS bör hålla åtminstone 5-10 minuter. Däremot har de sålt tjänsten UPS - inte tjänsten "reservkraft". De allra flesta strömavbrott är på bara några sekunder och då räcker det med en UPS som klarar ett par minuter. Det är väl ändå vad som sålts?
Det finns mycket kraftfulla UPSer som kanske kunnat klara hela strömavbrottet igår, men det är inget en normal UPS klarar.
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Dock är det synd att deras support är så varierande. Ibland får man svar av någon som verkligen vet och kan, medan nästa gång får man snacka med någon uppkäftig en som tycker att man är gnällig när ens hemsida går ner andra gången på 10 dagar.
|
Jag tror det beror på storleken framförallt.
Telia har mycket varierande kundtjänst. Det finns de som haft tur och pratat med tekniskt kunniga personer på bredbandssupporten. Själv har jag bara fått prata med folk som läser innantill.
Däremot har jag ibland fått prata med gamla rävar på Telia som kunnat lösa konstiga problem i telestationer etc direkt på telefon - samtidigt som jag fått prata med personal som knappt verkar veta hur man ringer ett normalt samtal.
En större organsiation gör det svårare att hålla en hög och jämn kvalitet. Det behövs en viss kompetens för att hjälpa personer på min mammas nivå att ställa in outlook för att kunna ladda ner eposten - och en helt annan för att hjälpa en halvavancerad kodare som inte får sitt script att fungera.