|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2003
|
En lösning jag satt och klurade på nu i morgontimmarna är något liknande med webhostingtalk (fast jag har inte varit där senaste året dock).
Om man som presumtiv kund söker ett webbhotell som passar sina behov så postar man i en egen forumdel och efterfrågar det, webbhotell aktiva på WN kan därefter svara på förfrågan med ett erbjudande.
Om man som presumtiv kund efterfrågar respons på ett visst webbhotell, eller förfrågan till andra (inte webbhotell) om tips efter webbhotell snackar man i denna forumdel, här håller sig dock Webbhotellsrepresentanter utanför.
Om en fråga i någon av ovanstående (för exempel, sök efter patrikwebs inlägg så har ni 99% av alla urspårade trådar samlade *pik*) drar iväg att handla om annat än ursprungsfrågan splittas tråden och skyfflas till en forumdel som innehåller tekniksnack (kan möjligen slås ihop med serversidan tek... och byta namn) där diskussionen kan fortsätta.
Fokus tycker jag bör vara på att kunderna, som är i behov av webbhotell och står inför att ge sina pengar till något företag ska kunna välja om de vill ha "orelevanta" smyginlägg med svävande svar från webbhotellsrepresentanter eller enbart från andra kunder som har reell erfarenhet.
Det var min tanke, detta ska inte på nåt sätt bli aktuellt utan är ett förslag på hur just jag skulle lägga upp det, frågan är om det är en möjlig och fungerande lösning utifrån vad medlemmarna på WN vill se och vad WN inriktning och fokus ska vara.
Edit:
En fortsättning skulle kunna vara att låsa upp den just nu modererade webbhotellslistan på WN för allmänna kommentarer ifrån medlemmarna och samtidigt försöka öka på listan med de mest förekommande webbhotellen.
|