Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-17, 07:33 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag håller med, men har svårt att dra gränsen. Jag är väldig medveten om vad jag själv skriver och försöker låta bli att hamna där.

Det är väldigt lätt att känna skadeglädje när "vi är störts bäst och vackrast och alla andra webbhotell är skit" visar sig sakna reservkraft eller redundant internetförbindelse och har avbrott i hela dagar. Jag har dock försökt hålla mig till att rapportera fakta när det gäller driftstörningar.

Förmodligen behöver man lösa det så att webbhotell och liknande kan diskutera detta själva och skriva friare om privata åsikter. Det startades upp ett webbhotellsforum, men det dog ut ganska snabbt. Kanske en speciell del av WN som bara är tillgänglig för representanter för webbhotell?

Faktum är att oavsett hur privat man försöker vara i sitt deltagande på WN är man fortfarande representant för företaget. Själv har jag hållit mig i från politiska diskussioner eftersom det är jag som privatperson som har åsikter om politik, medan företaget inte har en officiell policy.

Det här med erbjudanden är också en väldigt delikat balansgång. Liknande forum kan resultera i att en nykomling skriver "Jag vill ha ett bra webbhotell" och nästa tio poster är i princip "välj oss, vi är bra". Samtidigt har jag sett mycket specifika och ovanliga tjänster erbjudas här där ingen kunnat tipsa om nånting. Jag hade kunnat erbjuda vettiga tjänster i vissa fall, men får inte tala om det och det är frustrerande. I de fallen borde det vara berättigat för att det tillför värde till diskussionen. Men det kanske är bäst som det är i den frågan?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat