Ämne: Webbstatistik
Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-15, 11:06 #3
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Detta besvarar inte din fråga, men löser ditt problem. Använd Google Analytics - gratis och ger dig all statistik du kan behöva.
Google Analytics må vara hur bra och gratis som helst, men jag tänker inte stötta mina framtida affärer på ett system som godtyckligt tillhandahålls av en företagsjätte och dessutom inte går att integrera i mina egna kundvårdssystem. Eftersom jag vill kunna erbjuda min kunder domänkontroll, fakturor, användande och annan statistik samt möjlighet till support på samma ställe. Så bara det gör att det skulle vara enormt fult att låta en fönster med statistik poppa upp nån annan stans. Dessutom skulle jag behöva skapa ett nytt konto för varje ny kund på google analytics och säga åt dem att inkludera 2 rader i sin kod. Det funkar liksom inte.

Citat:
Ditt exempel ger inte vad man kallar unika, du bör snarare använda cookievärden istf. referrerdata och besökare utan ditto..
Varför? För att någon besökare kan lämna siten och sedan gå in igen och då inte ska räknas som en ny unik besökare? Vad menar du med unik besökare? Om jag kanske omformulerar mig och säger "Ger mitt exempel ett hyfsat värde för antalet besökare", håller du bättre med mig då?

Citat:
Firefox har firefox tydligt i agentsträngen, förutom Mozilla så finns det betydligt mer info i agentsträngarna som gör att du kan särskilja olika agenter. Dock värt att komma ihåg att det du ser inte alltid är korrekt, agentsträngar kan manipuleras.
Jo jag vet att det finns mycket annat att titta på förutom just "Mozilla" för de läsarna, men för Mozilla Suite så finns det ju ingen utmärkande tagg.
Kod:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:0.9.3) Gecko/20010801
I den till exempel finner jag bara Mozilla och Gecko, vilka båda finns för firefox. Eller menar du att man ska kolla om även firefox/Pheonix/epiphany/o.s.v. finns och därmed utesluta att det måste vara Moz Suite?

För övrig gäller väl all indata som man får från klienten att den inte behöver vara sann och ska tas med en nypa salt? Men det finns ju inget annat sätt vad jag vet att utläsa vilken UA användaren har..

EDIT: Fixade quotes, de dummade sig.
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat