Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-12, 19:44 #3
heurekas avatar
heureka heureka är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
heureka heureka är inte uppkopplad
Nykomling
heurekas avatar

Reg.datum: Feb 2006
heureka.se

För en vecka sedan gjorde jag en reinclusion request (http://www.mattcutts.com/blog/reincl...request-howto/) och kanske börjar det ge resultat? Nu returnerar link:www.heureka.se och site:www.heureka.se träffar, även om det bara är en bråkdel jämfört med tidigare.

Sökorden "heureka" och "heureka annonser" gav 3:e respektive 1:a position på Google redan innan jag gick med i annonsnätverket. De senaste veckorna har de inte returnerat några träffar över huvudtaget varför jag började misstänka att jag blivit bannad.

Är det så konstigt att Google straffar annonsnätverk egentligen? Det kan ju onekligen tyckas lite märkligt när min sajt "över en natt" får 10 000-tals inlänkar från svenska och utländska sidor som helt och hållet saknar relevans till min sida. Dessutom är ju annonserna oftast statiskt placerade. Vitt skilda länkar som dyker upp på samma ställe och dessutom ändras varje gång sidan laddas om. Det borde inte vara så svårt för Google att utveckla algoritmer som hittar dessa mönster och åtminstone plockar bort de värsta annonsnätverkssyndarna.
heureka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat