Ämne: mobilvinst.se
Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-12, 18:23 #2
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar

Reg.datum: Jun 2004
Dessutom är metoderna för de där tävlingarna ganska småfula. Folk smått luras till att mata in sina hotmail-inloggningsuppgifter och sedan skickas automatiskt mail till samtliga dina kontakter. Jag börjar också tröttna på detta då jag finns på aldeles för många tävlingsinriktade människors kontaktlistor. Får säkert 5 sådana e-post om dagen.

Ur ett lite större perspektiv så ogillar jag att han har en sådan funktion då folk som inte är så insatta med internets faror matar in sina uppgifter och upptäcker att det fungerar helt okej. Det kommer göra att de inte kommer tveka lika mycket nästa gång de får en sådan prompt. Till slut hamnar de på någon elak site där användaruppgifterna används för att systematiskt radera personens inbox med cron-jobs, använda e-postadresserna och spara i spam-register med mera.

Skulle folk någonsin göra samma sak med snigelpost? det vill säga rekommendera alla sina vänner att titta på reklam för en tävling där man kan vinna någon modest pryl?

Internet har fina möjligheter men det är sådant här som gör att jag spyr på det ibland. (mest på människor faktiskt)
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat