Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
|
Lite åsikter
1. Vad är det första du tittade på?
Butikdirekt loggan, avgiftsbubblan, webbfönstret under bubblan, pratbubbletjejen. Sedan läste jag texten på sidan.
Mina ögon ritade ett "D" över sidan, om du förstår vad jag menar. Började längst upp, gjorde den rundade formen och scannade sedan texten nerifrån och upp.
2. Vad är det första du tänkte på?
- Finns det verkligen en marknad för dessa tjänster, är den inte mättad.
- Gratis my ass. Det finns alltid någon hake (jo jag är cynisk)
- Lockar det verkligen folk att testa en butik i 30 dagar? Det är ju knappst så att man hinner kontrollera försäljnig utan man själv måste lägga ner massa tid på att testa butiken, lägga upp artiklar, genomföra testköp etc...
- Får man genomföra testköp? Så att man vet hur användarna kan komma att uppleva butiken.
3. Blir du intresserad att veta mer?
Vad är det som ingår? Antar att de beskrivs på undersidor. Hur sköts administration av butiken, hur lägger man upp artiklar etc.
4. Var det något speciellt som lockade dig?
Referenser. Vilka är det som ligger bakom? Varför skall jag riskera företagets försäljing om ni ligger nere etc.
5. Uppkom det någon fråga du inte fick svar på?
En annan kommentar.
Jag är tveksam till språkbruket under "Vad är ButikDirekt ?"
Den känns lite amatörmässig, till exempel är det ju väldigt mysigt att ni har en trevlig support, men kan dom något och hur mycket kostar det att använda den.
Jag tyckte det verkade bra. Pratbubbletjejen lockade till köp direkt. Antar att du har gjort det, men testa lite olika disposition av sidan där du lägger sidkomponenterna lite olika. Vilken känns mest köptriggande?
/Mattias
|