Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-12, 12:12 #69
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
micmac:
Citat:
Du har startat ett litet företag som säljer bouncers. Du kanske bara drar in några hundra i månaden och inte har råd att köpa in den billigaste servern. Dessutom kan några dagar eller veckors nertid förstöra väldigt mycket.
Vad är bouncers? Om tjänsten bara drar in några hundra i månaden, hur har man då råd med en egen server från första början?
Återigen, om det är så kritiskt att siten inte går ner, varför har man då inte säkrat upp med en reservsite så att man snabbt kan byta om något skulle uppstå?
En offsite backup mot ett webhotell med en reservtjänst, visst att det kanske går långsamt men det är tillgänligt i alla fall.

Men det här är inte för att klanka ner på de som gått i konkurs, det jag opponerade mig emot var att flera hävdar att "många företag har gått i konkurs" och att det är polisens fel.

Angående husrannskan, kommer inte ihåg hur det är. Får polisen om de upptäcker/misstänker brottslig verksamhet beslagta annat än det som beslutet om husrannsakan gäller?
Sedan har jag inte sett beslutet om husrannsakan så jag vet inte om det var enbart bevis för olaglig fildelning som skulle säkras eller om det var även bevis för andra brott som skulle säkras (typ skattebrott).

Att man tog DNA från advokaten... Jahapp *axelryckning*. Förutom att han är misstänkt så vill man väl kunna säkerställa vilka datorer/vilket material han har varit i kontakt med. Tog väl fingeravtryck på honom med?

patrikweb:
Citat:
Jo, UPS tog dom även.

Samt switchen kommer bevisa att åklagaren har fel så lär gissa att configen i switchen råkar raderas.
UPSen låter helt otroligt. Antar att man aldrig får en förklaring till varför men det är inte första gången som konstiga saker blivit beslagtagna.
Du låter insatt vad gäller switchen...

/Mattias
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat