Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-09, 23:24 #39
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag vill inte vara sämre än någon annan, därför kommer jag också med en jämförelse, men inga bilar inblandade.

Du har en hårdisk med en massa viktig information, så du låser in den i ett bankfack hos din bank. Ägaren och chefen av banken hade haft stöldgods i sitt bankfack, så polisen kommer och rycker ut alla bankfack i hela banken och tar med sig till sin station istället för att öppna dom på plats. Du börjar oroa dig eftersom det fanns väldigt mycket viktig information på den där hårdisken, efter att ha pratat och pratat med polisen så får du ut din lilla låda. Du kopplar in hårdisken i en dator för att kolla så allt finns kvar, disken har krashat.

Jag tycker att denna jämförelse är väldigt lik, förutom att ägaren och chefen hade gjort något olagligt.

Det är fortfarande polisens fel om den går sönder på hemresan, eftersom den skulle inte flyttas från början.

Jag antar att polisen sökte efter torrent filer på servrarna eftersom mina vänner hade lite låtar och något lost avsnitt på sin server och polisen sa inget, men att ha torrent filer är väl inte olagligt?
Baldros är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat