Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-09, 13:45 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
För det första så måste bevisas först vad som hände med diskarna och när. För det andra får man räkna med att något kan ha gått snett. Det är elektronik och inte en bit sten.

För min del känns det svårt att säga, då många hederliga företegat förlorade pengar på detta, men man får tänka över hos vem man ställer sina servrar. Om det är känt att TPB har sina servrar där, samt att ägare/anställda är inblandade i det och man vet att detta kan leda till ett tillsag av polisen, så ställer jag inte mina servrar där. Man vill ju minimera sina risker. Det är enda vettigt att man måste ta ett sådant beslut som företagare - det är ens levebröd. Johan H var införstådd med var PRQ/TPB håller på med, verkar som han också inte har emot deras verksamhet och då får han ta sina chanser med de och får leva med det. Han har sig själv att skylla.

Själv tycker jag att TPB verksamhet är en gråzon, är varken mot eller med, men skulle inte vilja öka mina chanser att få servern beslagtagen och skulle inte vilja ställa servrarna hos PRQ även om priset var kanon.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat