Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-05, 22:37 #24
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Crystone tar inte emot hostingkunder, enligt egen utsago, i Norrköping, om man inte absolut vill vara där.

Anledningen är att den hallen inte är något att hänga i julgranen, i det fallet skulle jag vilja påstå att du har bättre förutsättningar med en server i ett eget konto...

Fast nu vill du säkert ha en gnutta support etc eftersom jag får känslan att du vill ha en trygg och säker miljö kombinerat med en tjänst som du kan stå för mot dina kunder, så jag skulle rekommendera dig att välja en annan leverantör (eller kanske någon av nämnda leverantörs andra hallar, t.ex. Digikomhallen i Borås är liten, saknar ordentlig redundans på kraftförsörjningen, men är annars en schysst hall).

Det finns ganska många som tillhandahåller vettig co-location, så om du kan tänka dig att ha servern i Sverige så bör du kunna hitta en leverantör. Om du får vettig support borde det inte spela så stor roll om du placerar maskinen i till exempel Stockholm, det tar bara 90 minuter dit om du skall göra underhållsarbeten och är det akutjobb så har du väl tecknat ett avtal för det med leverantören...? ;-)