Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-05, 18:15 #7
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Blackex, mm, nu kanske vi förstår varandra bättre. Punkt 1 besvarar du själv genom att kommentera punkt 2 Dessuom räcker det ganska långt att pinga bloggportalerna.

Jag kommenterar själv sällan på andra bloggar ändå är min blogg sådär poppis fastän jag "privatbloggar".

webbteknik, bloggarna och dess läsare ser faktiskt kritiskt på betalda inlägg. Det var en het diskussion uppe för inte så länge sedan och det fanns inte något bloggare som var positiv inställt till betalda inlägg om produkter eller tjänster, även om aftobladet/expressen vill få sina läsare att tro det.

Bloggläsarna tycker dock det är okej att skriva "arvoderade" inlägg så länge det framgår tydligt.

Den bästa lösningen är att köpa annonsplats hos en bloggare och eventuellt låta denne få en gratis produkt/tjänst ur sortimentet. En sådan lösning uppmuntrar men ställer inga krav på att bloggaren ska tvinga fram en åsikt om produkten. Dessutom, glada bloggare som känner att de är respekterade som skribenter och inte bara en marknadsföringsplats tenderar att skriva mycket mer generösa inlägg om saker.

Jag tycker personligen att man inte ska heller ska hålla igen genorisiteten vid ett erbjudande om en produkt. Tänker man långsiktigt så är ett blogginlägg om en produkt ovärderlig i pengar då inlägget kommer att finnas tills bloggen raderas.

Bloggarnas inlägg (nyckelord) tenderar även att hamna på sökmotorernas förstasida.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat