Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-05, 12:51 #62
PeterBKK PeterBKK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
PeterBKK PeterBKK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Hehe.... Lider med dig….

Ville själv öppna en webbshopp och frågade lite på de engelska ODC-forumena och fick veta att max 500usd skulle det kost att fixa en sida…. Tänkte då att jag ville kolla om jag kunde hitta någon svenska som villa göra jobbet och vat till o med villig att betala lite extra för det….Då råkande jag ut för några galningar på OSC-forumet som skulle ha MINST 50 000 av mig för att anpassa OSC efter mina krav och troligtvis skulle det bli tillkomma en massa sade dom....

Nu efter 2 veckors hårslitande (Kan knappt stava till php o ccs, ssc,scc) med Zen-Cart... så är nästan alla funktioner på plats om mer därtill för 0:-.. Skulle tänka mig att om man hade kunnat programmet till 100% borde det inte tagit mer än en dag att slutföra... En OSC-kille som jag hört många pratat gott om PM'ade mig och nämnde för mig att han, som tar 5000:- för en kundanpassad shop, inte ens orkade skriva något på forumet längre pga allt skitsnack om hur dyrt o svart det är...... 5000:- för en dag jobb är fan inte kattskit det.... En av galningarna nämnde att man får vad man betalar för.... Då tänkte jag - Så han menar att ett par Armani-Jeans för 2900:- är 4 ggr bättre än ett par Levi’s för 800:- eller 400:- som dom kostar här i Bangkok… Nä du, håller inte med där.

Det kanske är fel att kalla de galningar, opportunister är nog ett bättre uttryck... De sitter i sin håla och inväntar sitt offer som ser vilsen o okunnig i ämnet och hugger sig fast till offret är tom på pengar... Tyvätr var OSC-killen full av jobb och ovh skulle det bli några dagr över så skulle han ha dessa som semester.
PeterBKK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat