Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-05, 08:19 #18
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by Fulton@Jul 5 2006, 00:36
Ledsen, men att säga att en Javascript skapad cookie är en garanti på en "riktig besökare" är fel. Om man räknar ut antalet besökare som har Javascript avstängt så betyder det ett mindre antal besökare om inte cookien kommer från servern. Med en servercookie så blir det rätt. Det finns robotar som kan köra Javascript varför logik krävs hos datainsamlaren att filtrera dessa.
Jag tycker att det är bättre att räkna för få än att räkna för många. Glädjekalkyler har jag ingen nytta av.

Visst, det finns robotar som kan köra JavaScript. Men dem är inte många, och med lite logik kan man filtrera bort dem enkelt. Som Google Adsense gör. Den enda roboten som kan exekvera JavaScript, som jag känner till, är Googles egen robot. Och den kollar nog inte ens i externa javascript filer. Känner du till flera robotar som klarar av JavaScript?

Därför tror jag att ett system som är lite smart byggt i JavaScript kan garantera att det är en riktig besökare och inte en robot. Men det är klart att det krävs mer än kakor för att verifiera att det är en besökare.
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat