Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-04, 17:21 #7
lars lars är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
lars lars är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Det kan naturligtvis vara lite si och så med informationen på olika leverantörers hemsidor, men om man är intresserad av någon speciell leverantör så brukar det gå bra att kontakta dem och få den informationen (även om man kan tycka att de borde ha det på sin hemsida, förutsatt att de inte kör noname förståss, då vill man kanske inte skryta med det...)

Klart man har mer koll om man äger hallen själv (eller i alla fall har egen tillgång till den dygnet runt, utan att vara beroende av någon annan), men det är ju en kostnadsfråga. Ska du ha en rejäl datahall så kostar det en del också.

Så för de flesta är det nog mer lönsamt att hyra in sig hos någon större leverantör, och då kan man ju normalt även teckna serviceavtal, där man garanteras service inom vissa tidsramar, och för all del ibland även egen fysisk åtkomst till maskinerna dygnet runt.

Har själv ingen erfarenhet av att ha servrar utomlands, men jag inbilliar mig i alla fall att man är mer hjälplös om något händer, och ens server är på andra sidan altanten. Själv vill jag gärna ha servrar så pass nära så man utan större problem kan åka dit om det skulle vara något.
lars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat