Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-01, 07:53 #14
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Var ligger bluffen i det hela. Det framgår ju klart och tydligt i deras text vad som gäller och inte gäller.
Så klart och tydligt är det väl ändå inte, tycker du? Annars skulle man inte missa informationen.

Citat:
Allt finns på papper och sedan om man inte läser allt får man ju skylla sig själv.
Jag vet inte vilket papper du syftar på. Men den viktiga informationen finns, så vitt jag förstår, endast på ett ställe, där det normalt inte brukar ligga denna typ av "viktig" information.

Citat:
För även om det är över en halv miljon svenskar som har konto hos dem, så är det ju helt klart inte alla.
Det gör det dock svårare att hitta någon som inte har handlat hos dem.

Jag tycker att AdLibris borde ge en fast summa, säg 50 kr, för varje ny kund man skaffar till dem. Plus 3% i provision på _alla_ ordrar. Det känns som ett mer schysst upplägg.

En liten undersökning
För er som har butiker, går det att säga hur stort värde en ny kund har för er - på ett ungefär?
För er som är affiliates till AdLibris, kan ni säga vad ni har fått betalt / kund - på ett ungefär?

Min gissning är att skillnaden mellan dessa två belopp är enorm.

En parantes: Jag har sett att AdLibris annonserar via AdWords och ligger högt uppe bland annonserna. Det måste kosta dem flera kronor. Och då betalar de flera kronor per klick - inte per köp - och framför allt inte per ny kund... Vissa partners berättigas tydligen till högre ersättning...
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat