Citat:
Originally posted by jonny@Jun 30 2006, 12:02
Jag vet inte riktigt om jag håller med. Om du har en butik och en kund som kommer in varje dag för att köpa en dagstidning - skulle du då vilja betala någon annan för att de ser till att kunden gör det när kunden gör det ändå?
|
AdLibris får så klart göra som de vill. Det jag vänder mig emot är att de inte tydligt talar om vad som gäller. Hur många går in på Informationssidan och upptäcker den lilla texten där?
Visst har du rätt ur det perspektivet. Men verkligheten är oftast lite mer komplicerad. De som jag har slussat vidare, inklusive mig själv, har även handlat hos andra Internetbutiker. Det var jag som fick dem att gå tillbaka till AdLibris. För det fick jag noll kronor i ersättning.
Men för mig handlar det helt enkelt om huruvida jag vill vara partner med ett företag som hittar på specialvillkor utan att förmedla det på ett tydligt sätt. Jag tror många tänker som jag, och det är nog många som missat dessa "extra villkor" man får om man gräver lite.