Detta gjorde vi på ett företag jag jobbade tidigare på:
Vi sa till telefonförsäljarna att vi tog emot sådana samtal på torsdagar 8.00 till 9.00 och att de var hemskt välkomna att ringa då.
90% av säljarna accepterade detta och tyckte att det lät bra. Övriga 10% som inte visade respekt förtjänar tyvärr ingen respekt tillbaka så där är det helt ok att slänga på luren. Tyvärr men de förtjänar det.
Givetvis var chefen oanträffbar den tiden och vi bad dem ringa nästa vecka igen men det var väldigt få som ringde upp.
Detta sätt rekommenderas varmt.
Hemma säger jag till försäljarna att jag tjänar sjukt mycket pengar (lögn givetvis

)och inte behöver gratissaker eller sänka mina kostnader och säger nej tack....
Dom blir paff och vet inte vad de skall svara och säger tack och hej.
Återigen, kan de inte ta ett nej visar de ingen respekt och förtjänar ingen respekt tillbaka.
Ringer de efter 20.00 ber jag dem helt enkelt dra åt helvete.
Behöver jag någonting, så ordnar jag det. Behöver ingen som sitter och försöker skapa ett behov till mig.
/Thomas THL