Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-28, 00:16 #20
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
acidflash > För mig är det en fråga om respekt för motparten, jag lämnar inte en min bil på service till någon som bläddrar i en instruktionsbok och inte vet vad som är fram eller bak på en skiftnyckel. Mina kunder kräver att jag gör ett professionellt arbete, på samma sätt kräver jag det av den jag skall göra affärer med.
När jag avslutar samtalet snabbt visar jag hänsyn till den som ringer, han/hon behöver inte slösa bort tid, vare sin egen eller min, och kan ringa upp nästa person istället.

De få gångerna jag har lyssnat och fört en ordentlig dialog med en telefonuppringare (säljare är de inte) är när han/hon har struntat i säljmallen med de olika inledningsalternativen och följdsvaren beroende på vad kunden säger.
Då kan jag ta mig tid att lyssna, men bara då när jag märker att här finns det någon som kan sitt yrke.
Tyvärr är det inte många och telefonbolag tänker jag inte byta i alla fall
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat