Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-27, 23:52 #18
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Men om ni själva har jobbat med det, varför då klanka ner på folk? Jag ser inte riktigt poängen med det.
Om ni själva vet hur det är, så borde ni väl ha mera förståelse för det?

Det du sa jonny om att ringa klockan 8 håller jag fullstädning med om, jag skulle alldrig ta ett jobb där man ringer klockan 8 på morgonen, jag tycker nästan de är lite pinsamt att ringa halv tio på morgonen då jag vet att folk vill sova. Men tyvärr är arbetsmarknaden så att man får ta det man får tag på, och jag kan inte säga att jag stortrivs med att ringa till folk och försöka sälja saker. Dock handlar det inte om nån tidning eller nått sånt utan nått mera som man använder i dagen.

Visst kan man bli irreterad, det förstår jag också. Men jag förstår inte dom som skäller ut en efter noter så fort man ringer, för jag bestämmer inte vem jag skall ringa, utan det sköter tekniken åt mig. Och jag får skit av min chef varje dag typ för att jag är för snäll.

Och det jag sa att en vanlig försäljare inte slutar förns 3-5 nej är nått dom lär ut, men jag känner det att förklarar man vad det handlar om, och sedan får ett nej, så kanse man kan ställa en földfråga på det. Och får man sedan ett nej efter det så visst, då är det ett nej också.
Men ringer man till en mäniska och presenterar sig och får ett nej bara endå när dom inte har en aning vad det handlar om, då tycker jag att det är sjukt. För då får man räkna med att dom kommer tjata på en.

Jag ska nog påpeka det också att jag aldrig har sålt till företag, så jag vet inte hur dom säljarna sköter sitt, utan jag kan bara svara för hur det lilla jag har jobbat med det här och hur jag har sätt det.
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat