Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-27, 22:53 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by acidflash@Jun 27 2006, 22:07
Äfan nu ljuger du. Nix kan du ju regga vilket nummer du vill. Bara ringa in och registera, vänta i två dagar och ringa och bekräfta. Tänk dock på att det tar TRE(3) månader före ni finns med i alla register.
Jag kan bara svara för hur jag ser det, då jag sitter och säljer på dagarna.
Ser det så att är man inte intresserad så kan man säga det på ett snällt och hygligt sätt, och inte vräka ut att den som ringer är dum i huve och allt som man får höra på en dag.
Fast jag säljer på dagarna så får jag samtall på kvällarna, och inte är man otrevlig för det.
Alla måste försörja sig på nått sätt, och vissa gör det via att gå på gatan och vissa har en VD post, sedan finns det oss där imellan som kanse måste ta nått (tex telesälj) för att få pengar till vårat dagliga bröd.
Men det Jonas sa att dom ringer klockan 8 på morgonen är inte så jävla trevligt, jag skulle själv bli ganska sur då.
Och tipset från mig som säljer till er som inte har jobbat med det, är att man tar ca 3-5 nej före man ger upp.
Så gör det på ett trevligt sätt så får ni trevligt bemötande tilbaka (allefall fall ni får samtall ifrån mig)
Jag har också jobbat med en form av telemarketing när jag ung och desperat. Jag föredrog då att de som var tvärnej sa det direkt så man kunde ringa nästa som kanske sa ja.

Jag tycker därför att det är positvit för båda parter om jag säger nej direkt. Jag är inte jättetrevlig, men inte fullt så otrevlig också.

Sedan är det givetvis irriterande med säljare som ringer när man vill sova eller annat. Jag har också haft ett jobb där jag jobbade eftermiddag/kväll/natt (började som tidigast 14.00). Att då bli väckt av en säljare vid åtta-tiden när man somnat vid fyra är inte så roligt.

Sen finns det säljare som faktiskt rent ut sagt är dumma i huvudet. Det är inte så många men de finns.

Personligen har jag ett direktnummer som är markerat som hemligt och inte marknadsförs någonstans. Alla inkommande samtal till företaget ska gå till supporten/växeln. Säljare som inte har etablerad kontakt blir ombedda att skicka ett mail varpå vi kontaktar dem om det skulle vara intressant.

Och clonix, jag har en presumptiv kund till dig så ring tillbaka, är du snäll
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat