 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Det verkar som om ACME har släppt lite på de hårda kraven nu. Fortfarande väldigt få som klarar kreditprövningen (antalet köp mot faktura har minskat), men det har varit något bättre den här veckan än föregående.
ACME har väldigt låga priser, så jag förstår om de försöker strama åt utgifterna. Men att göra det utan att diskutera eventuella förändringar med kunden först, känns ganska nonchalant. Det borde gå att nå individuella lösningar från kund till kund. Jag kan tänka mig att betala ett något högre pris om allt fungerar. Jag kan även tänka mig att sänka kreditgränsen (till exempelvis 2000kr) om fler blir godkända och på så vis minska risken. Det vore som sagt önskvärt om man kunde lösa sina problem tillsammans med kunden och inte bara smyga in förändringarna utan någon vidare information.
Nu ser jag mig om efter alternativ till ACME. Jag hade sedan tidigare en deal med en av Kreditors säljare. Han gav mig ett fördelaktigt pris om jag ville byta och jag skulle höra av mig när/om det blev aktuellt. Tyvärr så slutade säljaren på Kreditor, varpå jag för någon vecka sedan blev uppring av en ny säljare som inte hade en aning om mina tidigare kontakter med företaget. Han gav mig ett nytt ”erbjudande”, som jag i sken av det gamla, mest betraktar som en förolämpning.
Jag känner mig ganska uppgiven och funderar starkt på att köpa upplysningar av CreditSafe och att sedan sköta faktureringen själv. Men jag är stressad som det är och har egentligen inte tid att jaga kunder som inte betalar för sig. Dessutom måste jag då bygga ett eget faktureringssystem från grunden.
Jag brukar inte diskutera företag på offentliga forum (bortsett från Posten AB som jag alltid klagar på). Men den här gången känns det faktiskt ganska skönt att skriva av sig. Jag slog sönder musen mot skrivbordet i ren frustration förra veckan. Trots återkommande problem så är jag i alla fall tacksam över mina egna tålmodiga kunder. De handlar snällt mot postförskott istället och ger inte upp trots återkommande problem med faktureringen.
|