|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
mathias.k - Intressanta synpunkter dels med aktörerna som använder .se-domäner som lockvara eller giweaways..
Det hela gör ju att man med intresse kommer att följa vissa aktörers prissättningar på domäner...men det slutar kanske med
att webbhotellspriset stiger någon hundring per år istället, eller någon ny aviseringsavgift etc..
Även det du pekar på att man på ett helt nytt sätt kan "bygga upp" en .se-kundstock är ju intressant av flera aspekter,
dels ur helhetsperspektivet för slutkunden men som jag pekade på i mitt första inlägg: så tror jag att .se som TLD blir mer intressant för
Master/Subresellers och jag tror att fler stora aktörer kommer att inkludera .se i sitt utbud till resellers och slutkunder.
Jag tror inte heller i sig att 12k är avgörande för många verksamheter, men det är trots allt stor skillnad på en fast engångsavgift
och en löpande årsavgift på 12k.
Personligen tror jag iofs att många av dagens ombud kommer att betala pengen för att man av princip behöver vara ombud,
typ advokatbyråer etc.
Men å andra sidan är inte nya ombudsavtalet färdigställt ännu, så det kan ju även vara vanskligt att gissa sig till vad de 12k är avräkningsbara mot
- om det endast gäller nyregistreringar eller även förnyelser etc.
Men denna avlastning av den tunga administrationen för IIS borde ju rimligtvis även kunna resultera i en lägre årskostnad från år 2 och framåt?
Men det kanske är att hoppas för mycket..
|