Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-17, 19:22 #6
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by WizKid@Jun 17 2006, 16:18
Förstår inte vad det skulle vara för fel att ha en iframe som ligger och laddas om med jämna mellanrum. Visst finns det en nackdelen med att använda Javascript men man kan lika väl använda sig av http-refresh eller vad headern heter.

Om man gör som du och ändrar maxlifetime till 11 dygn för alla betyder ju det att det kommer ligga massvis med session och skräpa utan att användas.

Samt att använda en kaka för att automatiskt logga in användare låter inte speciellt bra om folk sitter på publika datorer och använder sidan.

Använder man sig av en iframe som laddas om säg var 5:e minut eller något beroende på vad sessionstiden är satt till kommer endast de sessionerna som behövas att förlängas att göras det.
Mitt nummer var bara exempel. Poängen är att indikera ATT det går och inte gissa hur lång sessionen ska vara. Likaså kakor, det går att sätta expire på de också. Hur många är det som som egentligen använder publika datorer egentligen?

Iframe är en workarround, och fult. Jag menar, jag tycker att normallösningen på ett problem där sessionen är för kort att göra den längre.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat