Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-17, 12:14 #8
JohnM JohnM är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 70
JohnM JohnM är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 70
Citat:
Originally posted by hubbert@Jun 16 2006, 21:07
Tja det är lite som att sälja/boka ett besök genom att springa in oanmäld till ett företag (canvas-besök även kallat ibland).
Är man tillräckligt driven är det inga problem och i många fall lättare än att ta det på telefon.
Effektiviteten hänger hur erfaren och driven man är.
Reception eller sekreterare är inga problem, kan man inte ta sig förbi dem så ser man bara till att få namnet på rätt person och ber dem lämna över visitkortet till honom/henne. Sedan är det bara att ringa någon dag efteråt och referera till det. Ger i det flesta fall en bra ingångsvinkel.
Har själv inte testat det i IT-branschen men väl i en del andra branscher och där ligger avslutsfrekvensen på runt 20-50% efter 6 månader.
Ser ut som rätt bra siffror. Dock så vill jag helst ha kunder inom dom närmsta 4-5 veckorna. Är det här mera långsiktig marknadsföring än att annonsera i en tidning t ex? Visitkortet kostar ju. tar ju som sagt en hel del tid att dela ut dom, plus att jag måste betala en del i bensinpengar.
JohnM är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat