Ämne: Schenker
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-15, 13:19 #11
andromedaflt andromedaflt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2006
andromedaflt andromedaflt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Originally posted by kers@Jun 15 2006, 02:06
Om dina kunder är priskänsliga och sällan återkommer för att göra köp - kör på Schenker. Om de beställer ofta och vill att de ska fortsätta med det, subventionera posten.

På mottagarsidan är Schenker otroligt struliga - jag har närmsta utlämmningställe i ett industriområde i *grannstaden* och det är ofta ett helvete när något viktigt ska komma brådis. Även om expressleverans till dörren är beställd hamnar pakten oftast i något hörn i lagret där ingen vet att det finns eller så krävs det fem olika samtal till fem pers för att ens få dem att köra ut paketet sent nästa eftermiddag.

Jag vet inte om jag har haft otur, men jag upplever också att det är mycket svinn via schenkerlleden. Två gånger på 8 år har två datorer 'försvunnit' under leveransen. En gång kom en returnerad delldator aldrig
tillbaks och en gång fick vi dumt gå från inlämmningstället med en liten högtalarkartong och en fraktsedel där det klart och tydligt stog *tre* kollin.
Gäller det samma utlämningsställe om någon köper grejer som bara väger låt oss säga 10 kg? Kanske gods som gått dit? Dvs paket över 20 kg / alt. överskriver deras maxvolym per kolli, då klassas det även då som gods, det lär nog en dator / skärm / etc. göra.

Verkar ju annars konstigt med tanke på att dom säger sig ha liknande sammarbeten med matbutik/mack som Posten, han sa 1400 utlämningsställen i hela Sverige, tycker jag förvisso låter väldigt lågt. Posten borde väl ligga på betydligt fler än så, han sa 1800 eller om det var 1600 utlämningsställen som posten har, det låter som en siffra som borde vara det tiodubbla om jag skulle gissat.
andromedaflt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat