Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 14 2006, 14:16
Citat:
Jag kommer ihåg för kanske 6-8 månader sedan när jag ville skriva en del artiklar på WN och delge mig information/observationer som jag lärde mig inom SEO. Jag undrade om detta skulle klassas om egenreklam och skickade PM till moderatorerna för att fråga. Jag fick aldrig något svar och antog då att det skulle klassas som egenreklam och avtog från att göra nya trådar med information och istället svara på trådar.
|
Vi har pratat om detta tidigare i trådar och då har man kommit fram till följande. En artikel är intresssant om det är en kund som skriver artikeln. Om företagare får skriva artiklar om verksamheten denne bediver blir den då mer passande i sälj-artiklar passande IDG och liknande. Det var vad disskutionen ebbade ut i då. Vi kanske har en ny syn på det nu det låter jag vara osagt.
|
Som företagsrepresentant, direkt eller indirekt, får man tänka sig för vad man skriver här. Det dyker ibland upp frågeställningar som känns för enkla för att posta publikt med tanke på att det kan bli negativt för företaget. Skulle jag ställa en fråga om inställningar i en zonfil för dnsen är jag övertygad om att det skulle innebära att åtminstone ett par "läsare" skulle uppfatta det som inkompetent.
Jag har också valt att hålla mig borta från politiska diskussioner. Företaget är varken höger eller vänster, men jag har givetvis privata synpunkter på vilket parti som ska styra landet. Jag diskuterar gärna detta privat, men med politiska partier som kunder känns det inte vettigt att göra det offentligt heller.
Däremot tror jag att det är fullt möjligt att skriva en artikel utan att den bör anses som egenreklam. Givetvis tycker jag att den mailserver jag använder i dagsläget är bättre än den mailserver vi var tvungna att byta ifrån; vilket kan påverka en artikel. I dagsläget arbetar jag på en webbhotellsguide som förklarar tekniken och tar upp vad man bör tänka på vid valet av webbhotell. Personligen tycker jag att den känns neutral. Decibel/JX står ju bakom fritrafik.se som också känns som en rätt neutral "artikel".
Dessa artiklar bör förmodligen postas i separata forum som måste godkännas innan de blir tillgängliga med tanke på de företag som postar sina pressreleaser som nyheter, eller bara gnäller på alla konkurrenter konstant.
Personligen skulle jag också finna ett intresse i "success stories" från lite betydande medlemmar. Jim som blev "världsmästare på SEO", Thomas med tv.nu, Sam som tjänade rätt bra på att bygga upp och sälja Loopia eller nifer (Jonas?) som byggde och sålde prisjakt.nu för att nämna några av de framstående medlemmarna på WN.