Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-15, 10:04 #2
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag tittade lite på min statistik på AdWords vad gäller singular och plural. Helt ovetenskapligt låg plural på cirka dubbelt så mycket visningar än singularen. Således söker 33 % på singular och 66 % på plural.

Av det går det inte att utesluta någon att det ska vara optimerat för det ena eller det andra. Jag skulle optimera för båda. Om skillnaden hade varit 5 % och 95 % så hade jag nog valt att koncentrera mig på det som gav 95 %. Men! Jag skulle även bli tvungen att titta på vad som gav försäljning. Det kan visa sig att i de 5 procenten ligger 25 % av försäljningen. Då kan jag ju absolut inte bortse från det.

Det är nog även skillnad på om en hemsida t.ex. säljer varor eller tjänster. Vid varuförsäljning söker nog en kund på varans namn medan de som söker efter tjänster mer söker på vad de vill göra. Exempelvis, den som vill ha saker till sin hund kanske söker på hudtillbehöver medan den som letar efter någon som kan rasta hunden söker på "rasta hundar" eller "rasta hund".

Observera att detta bara är min personliga reflektion av mitt intryck från inlänkar från t.ex. Google där folk har klickat på det generiska sökresultatet.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat