Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-15, 05:14 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
I det här fallet skulle jag vara nyfiken på hur ni har skrivit avtalet mellan kund och leverantör. I synnerhet om det är en "kostsam" produkt.

- Frågan är först och främst hur mycket kostar produkten?
- Vad har avtalats om livslängden på produkten?
- Vilka skötselanvisningar har givits?
- Hur vanligt är det med reklamationer?


Det sista menar jag att om en av 100 kunder klagar så byt skiten för du tjänar ändå stora pengar på affären. Då får du en nöjd kund som kanske återkommer som lönsam kund. Det är oxo ditt renomm+e som står på spel, om du trilskas med en kund så kan du haverera ditt renommé och det kostar mer att reparera än att ersätta en ynka peruk. Det är inte frågan om vad som är rätt eller fel när man driver företag, du vill till syvende og sidst tjäna pengar och då måste man kosta på sig att vara generös....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat