|
Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
Till Brickshop:
Jag är inte mutad av Digifactory utan vi är konkurrenter (även om jag inte visste om dom innan denna tråd).
Budget är inte bara dina starta-eget-pengar*6 utan även dina samlade utgifter under den perioden. Samlade utgifter är många saker men bl.a. marknadsföring, lager och löpande kostnader.
osC är ju inte direkt okänt utan precis tvärtom, varenda en som säljer moddade x-boxar eller andra prylar har osC. Det ingår också i jobbet som egenföretagare att undersöka vilka programvaror "mitt" företag måste inhandla. Försök få till ett zoovillage.com med osC det blir kämpigt.
Ibland undrar man hur enkelt det kan vara för AMV att betala ut starta-eget-bidrag. Mest beroende på att bli av med folk bokförda som arbetslösa antar jag.
Skiss är ju som namnet låter en skiss. Ganska likt de streck man drog i sanden på stranden när man var liten. 9 av 10 webbyråer skulle inte bygga exakt som du hade ritat utan bara använt stoffet som grund.
Lycka till i fortsättningen och läs på inom många områden innan du startar en firma nästa gång.
|