Ämne: Schenker
Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-15, 00:08 #2
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar

Reg.datum: Feb 2004
Vi har tidigare varit i kontakt med SCHENKER angående utleverans av full kontainer under ett tillfälle, och det jag kan säga är att dem absolut inte klarar av att hantera en större mängd paketutskick på kort tid.

En annan stor nackdel med SCHENKER är att ingen vågar ta ansvar i det flesta fall, utan man slussas runt minst en 4-5 gånger innan man kommer rätt ifrån växeln.

Vad jag vet har SCHENKER bara cirka 20-30st uthämtningsställen i hela sverige för större paket som t.ex kylskåp. Mindre paket vet jag inget om.

Sen en annan nackdel är att SCHENKER oftast inte kör ut själv, utan dem hyr plats från andra små fraktbolag ifrån olika orter, så det är lätt hänt att allt blir rörigt.

SCHENKER är ett fraktbolag jag absolut inte rekommenderar..

Min erfarenhet säger att alla fraktbolag har olika för och nackdelar, t.ex har schenker säkra leveranser där paketen kommer fram välbehållna medans bussgods har osäkra leveranser där paketen oftast går sönder på vägen. DHL ligger nått där i mellan.

Mitt tips är att man bör använda sig av posten för mindre paket som inte väger mer än 20-25kg.

(hmm skrev lite mer men det försvann när jag tröck på svara :0)
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat