Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-14, 14:59 #24
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Thomas, jag tror man/du måste skilja på om det är ett företag som skriver artiklar om sin verksamhet (vilket kan leda till viss egenreklam) eller om de skriver om branschen i stort o delger lite tips, ideer samt svar på frågor.. Det här ställer givetvis lite krav på alla inblandade..
Jag förstår precis hur du menar och håller med dig till 100%. Vi har provat detta för några år sedan och kontentan blev att intresset att skriva svalnade när egenreklam inte fick förekomma.

Citat:
Varför kan inte ni som står bakom WN eller de som ni har nära relation med och som sitter inne med kunskap och erfarenhet inom olika områden skriva lite artiklar inom era branscher i forumet eller som svar på olika frågor?
Jag är osäker på varför detta inte är intressant för de som sitter inne med kunskapen. Jag tror att det är pga framgång innebär många hundra timmars analys. Och när man analyserat många hundra timmar vill man inte ha copycats. 2002 lärde man ut ett knep till sina vänner som applicerade kunskapen i liten skala på sin befintliga verksamhet som gick aningen bättre. Då fick man ett tack! Idag får man en 100%ig kopia eller blir rent av omsprungen av en konkurent som tar men inte ger av sin kunskap.

Citat:
Vill bara klargöra att jag inte är ute efter företagsannonser... Jag kan med egen erfarenhet säga att precis som Jim ovan säger så uppskattar ofta members tips, ideer o lite längre framställan på frågor i forumet och det behöver inte vara direkt i forumet utan genom tex ett nyhetsbrev med artiklar o tips på vad som är på G inom branschen. Sen kan man ta diskussionen till forumet.. Jag tror att med relativt lite engagemang man skulle kunna ådstakomma något liknande på WN..
Nyhetsbrev är en bra ide, har tidigare funderat på ett automagiskt brev som innehåller de hetaste trådarna. Ang arktiklar så tror jag (i min enfald kanske?) att man måste köpa dessa om de skall vara oberoende.

Citat:
Ni har ett mkt bra forum med kompetent folk både bakom WN och som besökare men tycks ha kört fast lite i er egen utveckling av forumet och medans WN står o stampar lite så försvinner det naturligtvis mkt kunskap till andra forum o liknande.. Hoppas du förstår vad jag menar, är inte ute efter att tillrättavisa hur ni sköter forumet eller ska sköta forumet i framtiden utan mer ge lite ideer..
Forumet har helt klart inte utvecklats utan ser ut som det gjorde 2004, jag tycker dock inte det enbart står o stampar. När det inte händer nåt på internet stampar det lite, så är det lite anser jag. Det händer inget här och inte nån annanstans heller. När det händer grejer som exempelvis i början på månaden har vi första parkett med alla inblandade parter i forumet oftast. Att kompetens försvunnit till andra forum har jag missat.

Sedan är det det här med SEO som nämns ofta, jag skulle kunna skriva lite om SEO då jag är förhållandevis påläst på ämnet. Men en SEO-guide idag när man endast skall utgår från sökmotorernas guidelines skulle ju mer eller mindre halvera orderingången hos dom som lever på det. Nåt i stil med "Så bra du kan hamna i google på MAX 30 minuters jobb" Vet inte om det skulle kännas moraliskt riktigt mot mina vänner. SEO är idag inte var det var i mina ögon, heller är det inte lika intressant inom guidelines'en.

Jag är lite kluven minst sagt.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat