Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-14, 14:16 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Jag har idag inte särskilt mycket tid till att skriva på WN och försöker hinna med att skriva på mitt eget forum.
Så då var det sagt.

Citat:
Jag kommer ihåg för kanske 6-8 månader sedan när jag ville skriva en del artiklar på WN och delge mig information/observationer som jag lärde mig inom SEO. Jag undrade om detta skulle klassas om egenreklam och skickade PM till moderatorerna för att fråga. Jag fick aldrig något svar och antog då att det skulle klassas som egenreklam och avtog från att göra nya trådar med information och istället svara på trådar.
Vi har pratat om detta tidigare i trådar och då har man kommit fram till följande. En artikel är intresssant om det är en kund som skriver artikeln. Om företagare får skriva artiklar om verksamheten denne bediver blir den då mer passande i sälj-artiklar passande IDG och liknande. Det var vad disskutionen ebbade ut i då. Vi kanske har en ny syn på det nu det låter jag vara osagt.

Citat:
Det kanske skulle vara bra att få klarhet i detta? Om ett hostingföretag gör en tråd med till exempel "10 bra tips", om detta är ok och uppmanas så tror jag att kvaliten på WN ökar drastiskt. På DP (Digitalpoint) till exempel så är det ganska ofta som folk skriver artiklar, guider och till och med FAQs till forumet.
Lite likt ovanstående, om skribenten är i en bransch långt från vad artikeln handlar om alternativ att skribenten köpt tjänsten och vill dela med sig av erfarenheter. Då blir det bra kom vi fram till.

Läser man första raden i ditt inlägg kan man se en tendens. Eller?
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat