|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2005
|
Jag har idag inte särskilt mycket tid till att skriva på WN och försöker hinna med att skriva på mitt eget forum.
Jag kommer ihåg för kanske 6-8 månader sedan när jag ville skriva en del artiklar på WN och delge mig information/observationer som jag lärde mig inom SEO. Jag undrade om detta skulle klassas om egenreklam och skickade PM till moderatorerna för att fråga. Jag fick aldrig något svar och antog då att det skulle klassas som egenreklam och avtog från att göra nya trådar med information och istället svara på trådar.
Det kanske skulle vara bra att få klarhet i detta? Om ett hostingföretag gör en tråd med till exempel "10 bra tips", om detta är ok och uppmanas så tror jag att kvaliten på WN ökar drastiskt. På DP (Digitalpoint) till exempel så är det ganska ofta som folk skriver artiklar, guider och till och med FAQs till forumet. Till exempel så är kanske 90% av alla trådar på WNs Sökmotorpositionering frågor - inte info, guider och artiklar. Och när trådarna bara är frågor så tröttnar man att skriva på forumet - man är gärna ute efter diskussioner, teorier och observationer med substans.
Bara mina tankar kring det hela ...
|