Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-12, 22:47 #260
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
...fortsättning på mitt förra inlägg...

Med andra ord är ämnet lika meningslöst att ens debattera som t ex kärnkraftsavvecklingen. Det är ett spel för gallerierna bara, för att uppehålla illusionen av att demokrati är Det Bästa Som Har Hänt Mänskligheten.

Oavsett vem som syns mest i TV är det ändå multinationella företag som styr mänsklighetens utveckling, och de flesta politiker som får makt är alldeles för fega för att riskera sin inkomst och säkerhet bara för att hålla ett löjligt vallöfte som ingen bryr sig om egentligen -- åtminstone bryr sig ingen tillräckligt mycket för att göra något åt det. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett riksdagen eller regeringen stormad pga att vi fortfarande har kärnkraft...

Min privata åsikt är att demokrati är en illusion. Jag är ganska övertygad om att självmedvetna datorer vore bättre som ledare. Ett land är allt för komplext för att styras av människor, och människor är alldeles för giriga. Det vore förmodligen billigare att låta landet styras av återkopplade datorsystem istället (datorsystem som analyserar sig själv). Jämför t ex med hur Tokyos tunnelbana numera styrs, med stora tidsvinster som följd.
koala är inte uppkopplad