Citat:
Originally posted by Spindel@Jun 12 2006, 21:07
Se där chowchow, nu börjar det ju bli lite kvalité på dina inlägg. Varför inte försvara patent osv. istället för att göra allt för att smutskasta TPB och andra parter?
Man kommer ingen vart med att kasta skit på folk. Bättre att ladda upp bra argument och vinna på debatt istället.
|
Du har ett mycket bra förslag. Men vad säger att gränsen går för musik och film? Det förstår jag inte. Immaterialrätten omfattar även patent. Piratbyrån säger sig ligga bakom och stödja både TPB och PRQ, vilket innebär att nästa steg är andra delar av immaterialrätten. Vi har faktiskt en lag i Sverige om upphovsrätt, som vi kan tycka vad vi vill om, men den ska vi följa. Om den inte är bra eller lämplig, får den väl ändras i sann demokratisk anda. Eller har jag fel?
Jag tror att det som kommer att fälla PTB är inte frågan om upphovsrätt, utan det är skattelagstiftningen. Jag sätter 100 mot 1 att det kommer att fälla personerna bakom TPB - vilka de nu är. Jag är absolut inte ensam om denna åsikt. Jag har full förståelse för att många anhängare av TPB har svårt att ta till sig denna hypotes. Observera att jag enbart spekulerar i vad som kommer att hända.
Polisen har framställts i olika sammhang i TPB-fallet som några dumhuvuden. Detta är tyvärr inte fallet. De visste myckete väl vad de gjorde efter månader av planering. Varför skedde i så fall razzior på flera ställen samtidigt? En sak är helt säker - det handlar inte enbart som fildelning enbart. Jag vet vet att många som läser detta har svårt att tro mig.