Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2003
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2003
|
Jag vet två webhotell jag aldrig skulle rekommendera till någon:
1) Digikom
Dessa är totalt förvirrade. Om servern har problem och man kontaktar dem så fick man svar som 'Det är ingen som rapporterat nåt problem så du yrar nog bara'. Ibland hände de att de åtgärdade felet snabbt och sedan fick man svaret 'Det fungerar som det ska. Du yrar.'. Jag hade runt 50 domäner hos dem tills deras fakturahanteringssystem flippade ut. Jag har nog fått 6-7 fakturor hos dem som de sagt att jag kan riva för att de varit felaktiga. Nästan varje kvartal var det något fel på fakturorna. De la helt enkelt på för saker jag inte hade hos dem. Under tiden hos dem bytte de faktureringssystem 2 gånger och båda gångerna blev det bara sämre. Jag skulle byta server hos dem en gång eftersom servern jag låg på var full och jag ville ha mer utrymme. Betalade dem för att de skulle sköta flytten smidigt och bara kopiera över filerna (så att jag skulle slippa köra ftp). Sidan låg nere 1.5 dagar under den flytten.. Ägnade måååånga timmar åt att försöka fatta deras felaktiga fakturor. Kronan på deras verk var det de kallade för "domänpaket". Jag beställde en domän i taget. Internt kallades varje 5-set för ett domänpaket. Jag hade 45 domäner, dvs 9 domänpaket. Jag sa upp 20 domäner och hade då 5 domänpaket trodde jag. Men de ville ha betalt för 9 domänpaket, även för de som var tomma. Hur flummigt som helst med tanke på att begreppet "domänpaket" inte var något man kom i kontakt med när man beställde domäner.
2) FSdata
Samma problem där med fakturorna. De ville ha betalt när jag skulle flytta från dem, trots att de inte behövde göra ett dugg själva. Och trots att de aldrig nämnt eller står i avtalet att det skulle kosta något. 1500 ville de ha för att jag skulle flytta mina 3 domäner. Jag skulle inte säga upp dem i förtid eller nåt sådant. Jag påpekade för dem att jag själva skulle sköta flytten och de sa OK. Sedan fick jag en faktura trots detat.
Nu ligger jag hos webcows. Fungerar nästan klockrent. Burken har en uptime på 50 dagar eller nåt och fakturorna kommer som de ska utan fel..
/M
|